Кучково, сајла, наочари за сонце

– Не сум пишувал одамна, не знам од каде да почнам.

– Почни од почеток.

– Од Big Bang?

– Не мораш баш од Big Bang, скрати неколку милијарди години.

– Аха. ОК.

Од последната тура до Кратово, минатиот Ноември, немав некоја посериозна (подолга) тура за која што би пишувал. Све што се случуваше беше некако локално и во склоп со временските услови. Си купив еден точак за низ град и до работа, а едниот го припремив за снег и мраз. За жал тој го возев само еднаш зимава. Сфатив дека нестабилноста на времето ми пречи во планирањето на турите. Барем во лето знаеш дека ќе биде сончево и се припремаш за тоа. Есен, зима, тука веќе прогнозите не се точни. И така помина зимата без возење. Со Probike Skopje извозевме до Лешок. Беше убаво, но пак се потврди разликата меѓу лежипедот со обичен велосипед. Угоре поспор, удолу побрз. Никако не можев да се усогласам со останатите. Бев и еднаш до Катланово колку за тренинг и таму се запознав со дечките од EXPLORE MACEDONIA TOUR  и тие организирале заеднички тури на точаци низ Македонија. Еве деновиве сонце, јас одморен и сега ми доаѓа пак желбата за престој на отворен пат. Се припремам.

Поработев малку на лежипедот. Неговата конструкција е таква да цевката од рамот на која се монтирани педалите е долга до толку да при притисок на педалите целата цевка се витка надолу. Морав да го решам тоа затоа што многу од енергијата, поготово кога се вози нагоре, се губи поради тоа виткање и едноставно силата не оди преку ланецот до задната ѕвезда, туку се троши на самиот флекс на цевката. Открив дека тоа бил чест проблем на лежипедите од мојот тип. Да речеме Baccetta го имаат тоа решено со промена на профилот на цевката од тркалезен во овален, капка профил. Јас немам услови за такви измени, така што се решив за поедноставно решение.

sajla1 sajla2

Прицврстив една сајла за кочница од врвот на делот што го држи предниот менувач, до делот веднаш под воланот и ја затегнав. Веднаш ми изгледаше поцврсто. Ја тестирав како гитара. Додека стискав на педалите, лупав по сајлата. Звукот се менуваше. Тоа значи дека цевката од рамот се труди да се свитка надолу додека сајлата ја спречува во тоа. Промената ја тестирав на Водно. Целиот лежипед се однесуваше поживо и реагираше поубаво на притисокот на педалите. Не влијаеше премногу на брзината на качување, но јас се чувствував порелаксирано и поодморно кога се качив на врв.

vodno1Беше во ред сајлата, но сепак нејзиниот квалитет не ми изгледаше сигурен, така што ја заменив со подобра и таа ја поставив на дупло. Така сум посигурен дека нема да се скине. А лошо би било да се скине, затоа што ако го стори тоа, ќе го стори во најлош момент кога најјако ќе стискам на педалите. Ризикувам да ја оштетам рамката така.

Втора работа на која и посветив внимание се наочари за сонце. Ми пречи сонцето додека возам, особено кога е најтопло. Бидејќи носам наочари со диоптер, не можам да носам обични со затемнети стакла. Минатата година пробав со едни стакла во боја кои се прикачуваат на самата рамка од наочарите. Идејата не е толку лоша, но квалитетот на стаклата е слаб и целата конструкција изгледа пренежна и бара внимателно ракување. Така што овој пат ја земав мојата стара рамка за наочари и на неа ставив диоптерски стакла во боја. Стаклата се супер, ракувањето е како со обични наочари. Најдобра варијанта ќе беа фотогреј стакла кои се менуваат според јачината на светлина, но сепак ми се видоа прескапи.

За тест на новите наочари и сајла се решив да возам до крстот кај Кучково. Сум возел до таму мислам пред две години и ми остана во убаво сеќавање. Проверив само 15 километри од кај мене дома.

Се погоди убав сончев ден. Патот оди преку кружниот тек во Ѓорче Петров (оној кај пазарот) преку Новоселски пат, Волково и на крај Кучково. По патот има табли со натпис “Кучково- Крстот” така што не може да се промаши. Не можам да сфатам зошто стои КрстОТ, а не само Крст, но тоа е. Угорницата е таман, со кратки солидно стрмни делови, мислам околу 7 километри долга. Толку е блиску до Скопје, а сепак како да си на друго место.

Кучково

Кучково

На крајот е ова плато со крст.

Крст, Кучково

Крст, Кучково

Поглед кон Скопје од Кучково

Поглед кон Скопје од Кучково

Што се однесува до тестот, тој беше успешен. И сајлата и наочарите се покажаа како добра идеја. Добар беше и изборот на тест рутата. Горе е многу мирно и ми се допаѓа аголот на погледот врз Скопје. Навикнат сум да го гледам од Водно, а вака од страна е редок призор.

Враќањето беше брзо поради удолницата. Возев околу 50 кмч и за миг бев дома. На време и за краток одмор и прошетка со семејството.

Ах да, за крај и слика од тестот на наочарите за сонце.

Кучково

Кучково

Напишете коментар

